Mercury 250R V8
Mercury 250R pumper ut 250 hestekrefter på propellen. Den kraftige V-8 motorblokken gir en forbløffende 53% økt forskyvning og opp til 40% høyere totalt dreiemoment fra bunn sammenlignet med den eldre totakts Mercury 250XS som denne modellen erstatter.
Transient gnistkalibrering øker dreiemomentet med 7% for uovertruffen akselerasjon. Avansert rekkeviddeoptimalisering justerer automatisk drivstofftilførselen for opptil 10% forbedring i brensel effektivitet på cruiseskip. Alt dette mens du opprettholder en sammenlignbar vekt på 250 XS.
![]()
Spesifikasjoner Mercury 250R V8
-
HK: 250
-
kW: 186
-
BORE & STROKE (IN/MM) – 3.6 X 3.4/92 X 86
-
Tomgang RPM – 600
-
Sylindere – V-8 (64 Degree) With 32-Valve Dual Overhead Cam (DOHC)
-
Volum (LITER/CID) – 4.6/279
-
INDUCTION SYSTEM – Custom Racing Short-Runner Intake Manifold
-
FUEL SYSTEM – Electronic Fuel Injection (EFI) Computer Controlled With Advanced Range Optimization
-
IGNITION SYSTEM – SmartCraft PCM 112 Digital Inductive
-
CHARGING SYSTEM – 85-Amp (1071 Watt) With Idle Charge
-
STARTING – Electric Start With SmartStart Protection
-
LUBRICATION SYSTEM – Integrated Wet Sump
-
OIL REQUIREMENT – NMMA Certified FCW SAE 10W-30
-
THROTTLE AND SHIFT CONTROLS – Mekanisk
-
MIDSECTION DESIGN – Tri-Ram Midsection With High-Durometer Elastomer Upper Mount And Solid Lower Mounts
-
SHAFT LENGTH (IN./MM.) – Long 20″/508 mm
-
GEARCASE – Sport Master
-
WEIGHT (LBS./KGS.) – 520/236 kg
- GEAR RATIO – 1.75:1
Mercury 200R V6
Kraftig motor for raske V-skrog.
Spesielt designet for lette, høyhastighets V-skrog fiskebåter og sportsbåter – Mercury Racing 200R utenbordsmotor gir enestående V6-kraft for fartsentusiaster.
![]()
Kompakt V6-kraftpakke
Det høye slagvolumet og quad-cam-designet på 3.4L V6-motorhodet gir kraftig dreiemoment, spesielt i mellomregisteret, for rask akselerasjon og imponerende hastigheter. Med et balansert motorhode og en sofistikert kåpedesign som demper vibrasjoner, leverer 150R en usedvanlig jevn og stillegående tur uansett hastighet.
Digital gass og gir
Digital Throttle & Shift (DTS eller DS for digital styring)-kontroller gir jevne og stille girskift og umiddelbar gassrespons, uten forsinkelse. Med integrerte SmartCraft®-teknologier og en intuitiv brukergrensesnitt, gir DTS deg full kontroll over dine eventyr.
Tri-Ram CMS midtseksjon
Solid og stabil Mercury Racing Tri-Ram Conventional MidSection (CMS) har standard motorfester og er tilgjengelig i 20-tommers stammelengde.
Girkasse
To alternativer for girkasse er tilgjengelige for 200R. Begge har en oppgradert girskifter for å tåle bruk under krevende forhold når de bruker propeller som går på overflaten.
Torque Master-girkassen er ideell for tyngre båter som kan nå opptil 85 mph. Den har en kraftig 19-splines propellaksel i rustfritt stål og er designet for å kjøre delvis på overflaten for å drive tyngre turneringsbåter for bass og flerarts fiskebåter med maksimal hastighet og kontroll.
For båter som kan oppnå hastigheter over 85 mph, har designen til Sport Master-girkassen lave vannopptak og en halvmåneformet forkant for å maksimere effektivitet og hastighet. Den tilgjengelige buede skeggen motvirker propellmomentet på enkeltmotorinstallasjoner for forbedret ytelse og håndtering.
Spesifikasjoner Mercury 200R V6
-
HK: 200
-
kW: 149
-
BORE & STROKE (IN/MM) – 3.62 x 3.39″ / 92 x 86mm
-
Tomgang RPM – 600
-
Sylindere – V6 (24-valve, DOHC), Naturally Aspirated Four Stroke
-
Volum (LITER/CID) – 3.4/209
-
INDUCTION SYSTEM – Performance-Tuned Long-Runner Intake Manifold
-
FUEL SYSTEM – Electronic Fuel Injection (EFI) Computer Controlled with Advanced Range Optimization
-
IGNITION SYSTEM – SmartCraft PCM 112 Digital Inductive
-
CHARGING SYSTEM – 85-amp (1071 Watt) with Idle Charge
-
STARTING – Electric Start with SmartStart Protection
-
LUBRICATION SYSTEM – Integrated Wet Sump
-
OIL REQUIREMENT – Mercury Racing MRX 10w-30 Full Synthetic Recommended NMMA Certified FCW SAE 10W-30
-
THROTTLE AND SHIFT CONTROLS – Digital Throttle & Shift (DTS)
-
MIDSECTION – Coventional MidSection (CMS)
-
SHAFT LENGTH (IN./MM.) – Long 20″/508 mm
-
GEARCASE – Torque Master // Sport Master
-
WEIGHT (LBS./KGS.) -Fra 213 kg.
- GEAR RATIO – 1.75:1
Mercury 150R V6
Avansert kraft for mindre fartøy.
150R utenbordsmotoren er det perfekte utgangspunktet for sofistikerte båtfolk som ønsker ytelsen og den luksuriøse finishen til Mercury Racing R-Serien. Den har et effektivt V6 motorhode kombinert med avansert Digital Throttle & Shift (DTS)-kontrollkapasitet. 150R er det førsteklasses fremdriftsvalget for høyytelses-RIB-er og småbåter.
![]()
![]()
Avansert kraft for mindre fartøy.
150R utenbordsmotoren er det perfekte utgangspunktet for sofistikerte båtfolk som ønsker ytelsen og den luksuriøse finishen til Mercury Racing R-Serien. Den har et effektivt V6 motorhode kombinert med avansert Digital Throttle & Shift (DTS)-kontrollkapasitet. 150R er det førsteklasses fremdriftsvalget for høyytelses-RIB-er og småbåter.
Kompakt V6-kraftpakke
Det høye slagvolumet og quad-cam-designet på 3.4L V6-motorhodet gir kraftig dreiemoment, spesielt i mellomregisteret, for rask akselerasjon og imponerende hastigheter. Med et balansert motorhode og en sofistikert kåpedesign som demper vibrasjoner, leverer 150R en usedvanlig jevn og stillegående tur uansett hastighet.
Digital gass og gir
Digital Throttle & Shift (DTS eller DS for digital styring)-kontroller gir jevne og stille girskift og umiddelbar gassrespons, uten forsinkelse. Med integrerte SmartCraft®-teknologier og en intuitiv brukergrensesnitt, gir DTS deg full kontroll over dine eventyr.
Tri-Ram CMS midtseksjon
Solid og stabil Mercury Racing Tri-Ram Conventional MidSection (CMS) har standard motorfester og er tilgjengelig i 20-tommers og 25-tommers stammelengder.
Girkasse
150R har en 4,8-tommers girkasse med en 1,85:1 utvekslingsforhold og er tilgjengelig med både venstre- og høyrehåndsrotasjon for enkelt- og dobbeltmotorinstallasjoner (kun 25-tommers stammelengde).
Spesifikasjoner Mercury 150R V6
-
HK: 150
-
kW: 112
-
BORE & STROKE (IN/MM) – 3.62 x 3.39″ / 92 x 86mm
-
Tomgang RPM – 600
-
Sylindere – V6 (24-valve, DOHC), Naturally Aspirated Four Stroke
-
Volum (LITER/CID) – 3.4/209
-
INDUCTION SYSTEM – Performance-Tuned Long-Runner Intake Manifold
-
FUEL SYSTEM – Electronic Fuel Injection (EFI) Computer Controlled with Advanced Range Optimization
-
IGNITION SYSTEM – SmartCraft PCM 112 Digital Inductive
-
CHARGING SYSTEM – 85-amp (1071 Watt) with Idle Charge
-
STARTING – Electric Start with SmartStart Protection
-
LUBRICATION SYSTEM – Integrated Wet Sump
-
OIL REQUIREMENT – Mercury Racing MRX 10w-30 Full Synthetic Recommended NMMA Certified FCW SAE 10W-30
-
THROTTLE AND SHIFT CONTROLS – Digital Throttle & Shift (DTS)
-
MIDSECTION – Coventional MidSection (CMS)
-
SHAFT LENGTH (IN./MM.) – Lang 20″/508 mm – Ekstra lang 25″+/635 mm
- WEIGHT (LBS./KGS.) -Fra 216 kg.
- GEAR RATIO – 1.85:1